Prowadzenie skutecznego zespołu zdalnego
1. Zachęcaj do uczciwości.
Aby pracownicy mogli wykonywać swoje zadania, muszą być
szczerzy w prawie wszystkich sprawach związanych z pracą. Oznacza to
powiadomienie swojego kierownika, jeśli mają problem ze współpracownikiem lub
czują, że obciążenie pracą go przytłacza.
2. Spotkania i ich regularne planowanie.
W prawdziwym biurze zdalni menedżerowie mogą uznać za
przydatne zaoferowanie pracownikom miejsca na spotkanie lub zapewnić narzędzia
do spotkań drogą elektroniczną. Ułożenie harmonogramu ma tutaj istotną rolę.
3. Komunikacja jest kluczowa.
Silna komunikacja oznacza, że Twój zespół będzie miał
większą szansę na synchronizację, pomimo problemów ze strefą czasową lub braku
możliwości rozmowy twarzą w twarz.
4. Zaufaj swoim pracownikom.
Aby Twoi pracownicy dobrze sobie radzili, musisz wierzyć, że
tak będzie. Oznacza to, że nie zakładamy, że zwalniają po prostu dlatego,
że pracują poza miejscem pracy - i poza zasięgiem wzroku. Pozwól swoim
zdalnym pracownikom wykonywać swoją pracę i uwierz, że są… dopóki nie dowiesz
się, że tak nie jest. Pamiętajmy, że wydajność pracy mierzy się
produktywnością – sam wcześniej czy później zobaczysz rezultaty ich pracy.
5. Wczesne ustalanie oczekiwań.
Wiedza o tym, czego się od nich oczekuje, może pomóc każdemu
pracownikowi odnieść sukces na jego stanowisku, ale szczególnie w przypadku
pracownika zdalnego. . Należy ustalić jasne wytyczne dotyczące roli
pracownika zdalnego i tego, w jaki sposób jego pozycja wpływa na ogólny sukces
firmy zdalnej. To może pomóc mu nie tylko lepiej zrozumieć swoją pracę,
ale także lepiej zrozumieć, dlaczego jego pozycja jest tak ważna.
6. Stwórz kulturę.

Komentarze
Prześlij komentarz