Prowadzenie skutecznego zespołu zdalnego


1.       Zachęcaj do uczciwości.

Aby pracownicy mogli wykonywać swoje zadania, muszą być szczerzy w prawie wszystkich sprawach związanych z pracą. Oznacza to powiadomienie swojego kierownika, jeśli mają problem ze współpracownikiem lub czują, że obciążenie pracą go przytłacza. 

2.       Spotkania i ich regularne planowanie.

W prawdziwym biurze zdalni menedżerowie mogą uznać za przydatne zaoferowanie pracownikom miejsca na spotkanie lub zapewnić narzędzia do spotkań drogą elektroniczną. Ułożenie harmonogramu ma tutaj istotną rolę.

3.       Komunikacja jest kluczowa.

Silna komunikacja oznacza, że ​​Twój zespół będzie miał większą szansę na synchronizację, pomimo problemów ze strefą czasową lub braku możliwości rozmowy twarzą w twarz.

4.       Zaufaj swoim pracownikom.

Aby Twoi pracownicy dobrze sobie radzili, musisz wierzyć, że tak będzie. Oznacza to, że nie zakładamy, że zwalniają po prostu dlatego, że pracują poza miejscem pracy - i poza zasięgiem wzroku. Pozwól swoim zdalnym pracownikom wykonywać swoją pracę i uwierz, że są… dopóki nie dowiesz się, że tak nie jest. Pamiętajmy, że wydajność pracy mierzy się produktywnością – sam wcześniej czy później zobaczysz rezultaty ich pracy.

5.       Wczesne ustalanie oczekiwań.

Wiedza o tym, czego się od nich oczekuje, może pomóc każdemu pracownikowi odnieść sukces na jego stanowisku, ale szczególnie w przypadku pracownika zdalnego. . Należy ustalić jasne wytyczne dotyczące roli pracownika zdalnego i tego, w jaki sposób jego pozycja wpływa na ogólny sukces firmy zdalnej. To może pomóc mu nie tylko lepiej zrozumieć swoją pracę, ale także lepiej zrozumieć, dlaczego jego pozycja jest tak ważna.

6.       Stwórz kulturę.

Bez biura, do którego codziennie trzeba by iść, lub kolegów, którzy zbierają (i plotkują) w kuchni firmy, zdalni pracownicy mogą poczuć się nieco odłączeni od organizacji.  Upewnij się, że Twoi zdalni pracownicy poznają kulturę firmy, oferując różne narzędzia do współpracy i komunikacji, dzięki którym mogą pozostać w kontakcie. Podkreśl wysiłki humanitarne firmy i zachęć członków zespołu do spotkania się lokalnie lub poprzez rekolekcje sponsorowane przez firmę.

7.       Pamiętaj o duchu przedsiębiorczości.

Zdalni pracownicy muszą być samo-zatrudnieni i zmotywowani, nawet jeśli ich szef znajduje się w innym kraju. Dlatego zatrudnianie osób będących przedsiębiorcami lub posiadających przedsiębiorczy talent do prowadzenia biznesu może być pomocne. Zapewnij swoim zdalnym pracownikom poczucie, że są kimś więcej niż tylko pracownikami, ale są także cenionymi właścicielami w Twojej firmie. To poczucie walidacji może zachęcić do narodzin nowych pomysłów, zwiększenia wydajności i lojalności wobec firmy. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Co robi product owner w zespole projektowym?